dagens.

Idag har Pia, som är hästfysioterapeut, kommit och behandlat Kalle. Han har inte känts riktigt som han ska när vi har ridit nån vecka nu så jag tyckte det var bäst att kolla upp. Han var bland annat lite varm i nacken och fick lite strömbehandling (det har säkert ett mer riktigt namn). Pia kommer även imorgon och på fredag för att ge honom lite massage.

Provade också att rida lite i Pias bomlösa sadel. Den formar sig efter hästen och ryttaren så man behöver aldrig köpa en ny sadel. Den blir alltså aldrig för trång osv. Kändes lite konstigt i början, men den var väldigt skön också. Ska prova den i helgen också, med knästöd så kanske det känns bättre.




Kommentarer
Postat av: Elin

ååh, så bra:) se till att Kalle mår som en riktig prins :D Och ge honom en stor Kram och Pussa honom mycket ifrån mig :D

2011-03-09 @ 19:33:36
Postat av: Elin & Matilda - HÄSTBLOGGARE

Nej men vad trevligt ;)

Såklart att jag kan berätta lite om honom.

Vi köpte honom för snart 2 år sedan och sen dess har vi tränat väldigt mycket eftersom att han har sin egna vilja men ändå ett hjärta av guld. Vi köpte honom som läromästare men det var ett misstag. En allt för svår häst för mig men vi har kämpat och kämpat och nu är vi ett team!

Vi tävlar i hoppning på lokal.

Ja någon mera du vill veta? bara att fråga.

Vad tyckte du om honom när ni provred då? själv tyckte jag att han var hemst! men jag såg något i honom som ingen annan såg..

Kramar Matilda :)

2011-03-11 @ 21:16:11
URL: http://teampf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0